Wolna wola

Zajrzałam dzisiaj na moją ‚ulubioną’ Frondę”

i pierwsze co moje oczy zobaczyły to tytuł-„Wolontariusze WOŚP muszą mieć niezły tupet, kiedy przychodzą kwestować pod kościołami”

Pozwolę sobie zacytować fragment rozmowy między reporterką portalu a jakimś bratem zakonnym

Marta Brzezińska: Jest Brat proboszczem parafii Najświętszej Maryi Panny – Matki Miłosierdzia w Olsztynie. Czy pozwoli Brat na to, by wolontariusze WOŚP zbierali pieniądze na terenie Brata parafii?

Marcin Radomski OFM Cap: Po pierwsze, jeżeli ktoś chce zbierać pieniądze na terenie parafii czy kościoła, to oczywistą rzeczą jest, że musi skontaktować się z proboszczem. Musi zapytać się, czy w ogóle jest taka możliwość. Jeżeli ktoś taki do mnie przyjdzie i zapyta się, czy może pod kościołem zbierać pieniądze na WOŚP, to moja odpowiedź będzie jasna: zdecydowanie nie.

I to niby wszystko dlatego,że Owsiak w jakimś wywiadzie jedno zdanie na temat eutanazji powiedział

Boisz się starości?

Boję się zniedołężnienia. A najbardziej dysfunkcji, o których człowiek nie wie, jak demencja, alzheimer. Te choroby dotykają nie tylko seniora, ale wszystkie osoby, które żyją w jego otoczeniu, często wręcz degradują całe rodziny. W takich momentach pojawia się ostrożnie podejmowany u nas temat eutanazji. Ja bym się nie bał rozpocząć dyskusji na ten temat. Osobiście dopuszczam taki sposób pomocy, bo ja to tak rozumiem – eutanazja to dla mnie pomoc starszym w cierpieniach.

Ja się też boję starości,choroby a najbardziej cierpienia.W swoim życiu już nie jedną osobę zmaltretowaną chorobą podłączoną do różnych urządzeń widziałam.To była jedna wielka męczarnia.

Czy przez CZŁOWIECZEŃSTWO rozumieć należy bierne przyglądanie się mękom drugiej osoby,czy też jakąkolwiek chęć ulżenia jej??

I dlaczego na przykład człowiek mający świadomość,że nadchodzi choroba,która zmieni życie jego w jedną wielką udrękę nie ma prawa odejść w momencie kiedy jeszcze sam decyduje o sobie.

Przecież p0dobno Bóg dał ludziom WOLNĄ WOLĘ,więc dlaczego jest ona odbierana człowiekowi przez drugiego człowieka??

Categories: Moje zdanie | 7 Komentarzy

Zobacz wpisy

7 thoughts on “Wolna wola

  1. Nie widzę związku z wypowiedzią Owsiaka nt. eutanazji a wypowiedzią proboszcza odmawiającą zbiórek na terenie kościoła. W końcu to proboszcz jest gospodarzem miejsca i decyduje, co wolno i komu na podległym mu terenie.
    A w kwestii wolnej woli nic się nie zmieniło: każdy może odebrać sobie życie i nikt mu tego nie zabroni, ale niedopuszczalny jest udział innych osób i to w sposób sankcjonowany prawnie.

  2. Ale tym samym proboszcz wpisuje się w taką nagonkę na Owsiaka,którą da się zauważyć niestety.Wszystkiego są plusy i minusy ale dlaczego podważać to co dobrego zrobiła WOŚP.

    A co do drugiej sprawy wydaje mi się,że wszystko zależy od tego jak Los nas lub bliskich naszych doświadczy.
    Tu nie ma prostej odpowiedzi.

  3. Nie ma tu prostej odpowiedzi. Dokładnie tak, jak napisałaś Asenato

  4. Pani Peonia

    Problem z odbieraniem sobie życia nie jest taki prosty. Bardzo trudno odebrać sobie życie, gdy się jest sparaliżowanym od 20 lat i karmią cię przez rurkę.

  5. Mnie tylko zawsze zastanawia
    czy jest granica ludzkiego cierpienia na którą my jako ludzie powinniśmy przyzwalać.
    Eutanazja to dla mnie nie jest hurtowe wykańczanie staruszków-to takie wnikliwe,jednostkowe podejście do możliwości godnego przejścia na drugą stronę.

  6. Proboszcz może zabronić zbiórki na terenie kościoła … ale na chodniku przed bramą kościoła… to już inna mowa. 😀 Widziałam młodzież, która tak właśnie zbierała pieniądze i nikt z przysłowiową miotłą za nimi nie ganiał …

  7. Dlaczego? Bo drugi człowiek tej wolnej woli NADUŻYWA i nazbyt często samemu rości sobie pretensje do bycia Bogiem….

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

