Rekonstrukcja

Przeczytałam,że w sobotę  w Radymnie (woj. podkarpackie) odbędzie się rekonstrukcja rzezi wołyńskiej.

W sobotę o godz. 20.30 rozpocznie się widowisko. Najpierw będzie inscenizacja przedstawiająca życie wsi i wkroczenie banderowców. A później grać już będzie tylko światło i dźwięk. Nie będzie dosłownego pokazania rzezi, tylko muzyka Krzesimira Dębskiego. Na zakończenie inscenizacji wioska spłonie – informuje Mirosław Majkowski, szef Przemyskiego Stowarzyszenia Rekonstrukcji Historycznej.

Nigdy nie rozumiałam poco komu te wszystkie rekonstrukcje.Mogę tylko zrozumieć „zabawę” w Bitwę pod Grunwaldem,bo to przecież bardzo odległa sprawa.

Ale inscenizować tragiczne wydarzenia z najnowszej historii jest dla mnie makabryczne i niepotrzebne.

Categories: Moje zdanie | 3 Komentarze

Zobacz wpisy

3 thoughts on “Rekonstrukcja

  1. zgadzam się. Niepotzrzebne rozdrapywania relatywnie świezych ran. Być może też niechcące podsycanie antagonizmów

  2. Ja też nie potrafię tego zrozumieć. Zwykłe nakręcanie negatywnych emocji, nic więcej. No ale wiadomo, że są u nas tacy co z tego właśnie żyją…

    Odnośnie Bitwy pod Grunwaldem, do tej samej rekonstrukcyjnej kategorii można też włożyć rekonstrukcje rzymskie, słowiańskie czy celtyckie 🙂

  3. Ja tego też nie rozumiem, myślę że rzeczywiście to jest nakręcanie niepotrzebnych emocji.

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

