Uchodźcy

W ostatnich dniach najważniejszym tematem,który przewija się w telewizji i internecie są uchodźcy.Sprawa jest bardzo skomplikowana.Nie można jej opisać w biało-czarnych barwach.

Prawdopodobnie przyjmiemy kilka lub kilkanaście tysięcy uchodźców.

Rozumiem,że można mieć obawy natury ekonomicznej a nawet kulturowej.Ale fala słów i wpisów o treściach rasistowskich, ksenofobicznych i pełnych nienawiści jest zatrważająca.

Mam świadomość tego,że wyciągane są teraz zdjęcie i filmy przedstawiające okrutne sceny i niemożliwe do przyjecie słowa padające z ust różnego rodzaju ludzi związanych z islamem.Ale tak to już jest,że w każdej religii pewien procent ludzi to radykałowie,którzy niestety temu,że są nagłaśniani,powtarzani stają się niejako twarzą swojej społeczności.Ale  przecież większość to tylko zwykli wyznawcy.którzy chcą tylko żyć przestrzegając praw swojej religii.

Ja też dostrzegam pewne zagrożenia płynące z islamu,ale dostrzegam je także w innych religiach.Tak to już bywa,że każda religia pozbawia nas indywidualnego myślenia.Zamyka nas w różnego rodzaju nakazach i prawach,które nie muszą nam się podobać.A nawet powinny budzić nasz sprzeciw.Ja to wszystko rozumiem.

Ale jeżeli widzę ,że człowiek potrzebuje pomocy to nie będę pytać jakiego jest wyznania i od tego uzależniać tego czy wyciągnę pomocna dłoń,czy nie.

Nie mogę zrozumieć tej całej histerii strachu,która się teraz pojawiła.

z18740884Q,df

Categories: Moje zdanie | 7 komentarzy

Zobacz wpisy

7 thoughts on “Uchodźcy

  1. Powołującym się na “chrześcijańską tożsamość Europy” siewcom histerii strachu warto przypominać chrześcijański imperatyw: “Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj” (Rz. 12:21). A polskim katolikom w szczególności – sztandarowe wezwanie Jana Pawła II: “Nie lękajcie się!”

    • Jeżeli ty pomagasz mi w moim kłopocie,to i ja tobie chętnie udzielę pomocy w potrzebie,a gdy ty odmawiasz mi pomocy,to i ja tobie nie będę pomocnym
      (Bawa batra)

      Musimy pamiętać o tym,że wszystko to co złe czynimy innym prędzej czy później do nas powróci.To jedyna rzecz w którą wierzę w stu procentach.

    • minimalist777

      Dokładnie: „Nie lękajcie się!”.

  2. Zdecydowanie opowiadam się za wstrzemięźliwością w przyjmowaniu uchodźców.

  3. Ania

    Mam mieszane uczucia. Jezeli to ofiary wojny, systemu wtedy trzeba bezwzglednie pomoc. W ucieczke przed rezimem jakos nie wierze. Rezim jest w Korei Polnocnej i nikt tam nosa zza plota nie wasciubi. moga sobie tylko pomarzyc. Zaczynam byc coraz bardziej przekonana, ze trafil sie tym ludziom okazja na ucieczke przed bieda , wiec korzystaja. Ja nie mam tez nic przeciwko ucieczce przed bieda, ale jest bieda i bieda…. bieda biedzie nie rowna…. natomaist jest cos na rzeczy, w samych Niemczech dziennie przybywa 6000 imigrantow. Ko to pomiesci logistycznie?

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

