Ognie piekielne

„Nadzieja zbawienia dla siebie samego powinna iść w parze z nadzieją dla wszystkich.Istnieje tajemnicza solidarność losów nie tylko w upadku,ale także w zbawieniu.Kto pragnie być ocalony razem z innymi i wzdryga się przed myślą,że mogliby oni być na zawsze zatraceni,ten daje tym samym wyraz swojej miłości do ludzi,życzliwości i troski o ich los ostateczny”

Wacław Hryniewicz OMI -„Dramat nadziei zbawienia”

 

Zdarza mi się i to nader często uczestniczyć w dyskusjach na temat wiary,Biblii itp.Oponentem jestem raczej trudnym.Poglądy moje i opinie bardzo często nie mieszczą się w ramach założeń uważanych za właściwe,niepodlegające jakiejkolwiek delikatnej krytyce.

Często dysputa kończy się tym,iż słyszę,że jeżeli Bogu mego losu nie powierzę na pewno skończę w piekle.

I wyczuwam jakby radość w słowach dyskutanta,wszak on pewny miejsca swego w niebie,a mnie ognie piekielne dopadną.

Hans Memling-„Sąd Ostateczny” (fragment)

Categories: Cytaty, Religijnie | Tagi: , , | 5 komentarzy

Zobacz wpisy

5 thoughts on “Ognie piekielne

  1. Nie tylko Królestwo Boże jest “w nas”- piekło także (stąd ta wyczuwana “radość w słowach dyskutanta”).

  2. Jantoni341.blogspot.com

    Strach!

  3. czarownicazbagien

    Ja również spotykam się z podobnym zdaniem w dyskusji – ja – ta gorsza, która nie dostąpi łaski zbawienia, a mój adwersarz – jak najbardziej. Wówczas odpowiadam, że niezbadane są wyroki boskie i ja na jego miejscu nie byłabym taka pewna 😉
    Pozdrawiam

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

