Brontë

Przez ostatnie dni i tygodnie ubiegłego roku jedynymi moimi towarzyszkami były tajemnicze siostry Brontë-Charlotte,Emily i Anne.Muszę przyznać,że świat,które stworzyły w swych powieściach zawładną mną całkowicie.Żałowałam,że nie mam możliwość  chociaż trochę pomieszkać na plebanii w Haworth.

jane-eyre-autobiografiashirleywichrowe-wzgorzaagnes-grey-br-w2015lokatorka-wildfell-hall-

Przeczytałam też dwie biografie .Ostrowski w swojej stara się niejako przekonać do tego,że to jedynie Charlotte jest autorką powieści.Również tych  przypisanych Emily i Anne.Trzeba przyznać,że bardzo dokładnie stara się to udokumentować.

zycie-charlotte-brontecharlotte-bronte-i-jej-siostry-spiace

Trzeba również wspomnieć o pozostałym rodzeństwie sławnych sióstr -Branwellu, Elizabeth i Marii-postaciach o jakże smutnym i tragicznym losie.

Życie sióstr było pełne jest tajemnic i tak już niech pozostanie.Legenda bez tajemnicy staje się zwykła prozą życia.

Categories: Książki moje | 2 Komentarze

Zobacz wpisy

2 thoughts on “Brontë

  1. U mnie Gaskell i Ostrowski nadal czekają na lekturę.

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

