Janina wśród myśliwych

olga

„Jestem już w takim wieku i na dodatek w takim stanie,że przed snem zawsze powinnam porządnie umyć nogi,na wypadek gdyby mnie w Nocy miało zabrać pogotowie”

 

„Zdrowie jest stanem niepewnym i nie wróży nic dobrego.Lepiej jest być sobie spokojnie chorym,wtedy przynajmniej wiemy ,na co umrzemy”

 

„Kiedy przyjrzeć się z bliska każdemu fragmentowi chwili,to można się zachłysnąć z przerażenia.W naszych ciałach niepowstrzymanie postępuje rozpad,wkrótce zachorujemy i umrzemy.Odejdą od nas nasi ukochani,pamięć po nich rozproszy się w zgiełku;nic nie zostanie.Tylko w szafie trochę ubrań i ktoś na zdjęciu,już nierozpoznany.Najcenniejsze wspomnienia rozwieją się.Wszystko zapadnie się w ciemność i zniknie”

 

Janina Duszejko kobieta ,która

 nie lubi swojego imienia,

boryka się ze swoimi Dolegliwościami

 o losie swoim i innych szuka informacji w gwiazdach (trochę to dla mnie zawiłe,ale przynajmniej teraz doczytałam co to takiego Efemerydy planet)

nie kryje się ze swoją wręcz wrogością w stosunku do myśliwych,a niezwykłą miłością do zwierząt

pomimo swojego ironicznego spojrzenia na świat,niewątpliwie lekkiej upierdliwości jest dla mnie postacią,którą na pewno mogłabym polubić.A nawet zrozumieć jej postępowanie,chociaż raczej nie metody.

Trochę mogłabym ewentualnie przyczepić się do zakończenia.Nie chodzi mi o zamknięcie wątku,tylko jego nieco za szybkie zakończenie.

Agnieszka Holland na podstawie książki nakręciła film „Pokot”.W roli Janiny Agnieszka Mandat.Premiera 24 luty.

Agnieszka Holland,Agnieszka Mandat-Studio Filmowe TOR

Agnieszka Holland,Agnieszka Mandat-Studio Filmowe TOR

 

Categories: Cytaty, Filmu świat, Książki moje | Dodaj komentarz

Zobacz wpisy

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

